måndag 24 oktober 2011

Ur Ufo-högen


Ufo-högen växer till sig med jämna mellanrum och för att ha lite mera
utrymme i syrummet, måste man emellanåt ta tag i sånt som finns i den. Oftast
finns där sånt som inte rikgit blev som jag tänkt mig, det saknas knappar eller
gummiband, trista projekt, lappa och laga-projekt, små
gör-om-bli-bättre-projekt.

Detta är ett projekt som lämnade pga. av lathet och för att det inte rikigt
blev som jag tänkt från början. Tyget är ett tunt trikå-tyg, skön känsla för en
topp. Hde tänkte en längre modell, lite tunika-typ. Nåja, eftersom det var en
stuvbit, var det första inte-riktigt-som-jag tänkt det att jag fick skippa
ärmarna eftersom tyget inte skulle räcka till det. Det andra blev att tunikan
blev av en smal modell, av samma orska, tyget räckte inte. Jag sydde trots allt
ihop toppen/tunikan, kantade ärmhål och halsringning. Då tog inspritationen slut
eller så tog sytiden slut, fållen lämnade. Jag har nu flyttat toppen ett antal
gånger fram och tillbaka, tills den här nu blev fållad. En basic-topp, lite för
kall för vinter, men en jacka eller stickad tröja under, så duger den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar