onsdag 25 april 2012

"ny" t-skjorta



Lite re-do på gång, mannens t-skjorta hade blivit nött , men fram- och bakstycke var ännu något sånär hela. Provade lite re-do, gamla t-skjortor finns i mängder, om inte nu, så kommer det flera hela tiden. Mönstret är Meedom form två, storlek 86 med 2 cm sömnsmån. Då jag klippt ut fram och bakstycket fanns det ialla fall ett litet hål på bakstycket. (Så hela var de tydligen inte...) Lite improvisation med märket i nacken på t-skjortan blev det. Halva på baksidan och halva på framsidan. Förutom hålet på bakstycket fick jag en annan "överraskning" då jag konstaterade att några ärmar kommer jag inte att få av samma tyg. Så det blev nytt tyg till ärmarna och mudd. Summasumarum: T-skjortorna man ska re-doa får inte vara för slitna, kolla noga så inte hål finns där du placerat ut mönstret och planera lite bättre nästa gång. Men en kul grej är det att pojken nu har en t-skjorta som mannen tidigare haft. Kanske det blir fortsättning bara jag minns summasumarum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar