tisdag 12 april 2011

vårmössor


För att få bort det översta inlägget som alltför mycket påminner om vintern, ska jag blogga ltie om vårmössor. Denna gången åt mig själv. På morgonen när jag far till jobb är det fortfarande kallt , men vill man fara ut på lunch känns vintermössa lite för varmt. Därför sydde jag två vårmössor åt mig, i stil med svarta kappan som jag för det mesta har till jobbet. Använde mig av ett välkänt mönster ,Kokalals mönster, som jag tycker om. De lycades sådär, är inte helt nöjd. Förståss var det inte mönstret det var fel på utan sömmerskan... =) Den första är halvt re-do. Yttre sidan är av en slaktad tröja från loppis, fodret från mammas gömmor. Den andra är fleece med trikåfoder. Den vita skulle gärna vara en annan färg och den bruna blev för varm och liten. Så nästa helg ska jag försöka hitta lämpligare tyg till vårmössor från tygförrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar