söndag 6 februari 2011

en tröja till



Då man har lite tid och vill göra nåt snabbt, så passar en tröja bra att sy. De behövs och är så där lagom enkla att sy ihop. Denhär blev lite uppiffad med små fiskar. Jag är nybörjare på applikationer och för att det inte skulle bli vågigt så la jag tyg bakom också. Ett tips som jag hittat på nån syblogg när jag började fundera hur man egentligen skulle göra. Det mellanlägg som jag hade hemma var så tjockt att det blev som plåt när man lade både bakom bilden och under tyget...Så jag skaffade mellanlägg med lim på båda sidor, mycket smidigare än att tejpa fast applikationen för att få bilden att sitta där man vill.=) Det gjorde jag förr och bra gick det också.

Tyget är velour från loppis och resåren från loppis. Gul resår finns det av i mängder. Hittade två meter på loppis tillsamans med collegetyger, en hel plastpåse för fyra €, ett fynd! Fast det var före utmaningen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar