måndag 21 februari 2011

pyjamas och trosor

Jag gillar långärmade pyjamas med byxor. Men tröjorna som jag hade i skåpet hade krympt på både längden och bredden så jag kände mig som en stoppad korv. =) Den enda pyjamaströjan som hade de rätta måtten började få hål under armarna och på ryggen. Det blev re-do av den, mer om det i nåt senare inlägg. Tyget är nån slags stretchfrotté i ickebomull. Mjukt och gosigt, perfekt för nattkläder. Mönstret är från en trikåtröja som jag ritade av och som jag la till några cm på bredden för att det inte skulle vara för tajt. Kantbanden blev gul, det blev snyggt, tyckte jag. Hade även en mörkblå variant av samma tyg som jag gjorde ett långärmat nattlinne av.






Dessa trosor blev en matchning till pyjamaströjan, dock inte sydda samma dag. Mönstret är från Ottobre woman, nåt fjolårsnummer. Har inte provat dessa, men sydde ett par i samma mönster i fjol som jag var nöjd med. Inre sidan av mittdelen röd trikåbit som passade precis till detta ändamål. Det kommer nog at bli flera trosor bara det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar