lördag 23 april 2011

mössor i massor













Eller kanke inte mössor i massor, men många iallafall då man tänker på att alla ska stanna här...

Dessa mössor blev gjorda så länge pojken var hos fammo och faffa en stund. Mönstret till de runda är från Kokalal och den med öron från Kukikkaat kuosit. Några fick band, för pojken gillar inte alltid att ha mössa på sig. Jag gillar den med öron, sydde en åt mig själv också. Det är den blå med gult foder. Den blev sydd i ganska tjocka tyg, så det är lite för varm nu. Pojkens mössor är sydda i velour på utsidan och fodren är diverse trikåtyger som jag hittade i skåpet. Jag är lite stolt över mig själv då jag lyckades minnas att lägga band i dem på samma gång som jag sydde ihop dem. Det blev mycket snyggare än att montera band i dem i efterhand.




Mössor är roliga att sy. Man behöver inte mycket tyg och får på så vis uppsytt resttyger. De är lätta att sy och så kan man få dem att se olika ut med olika detaljer. Nästa projekt är att göra applikationer på mössor. Till dessa hann jag inte med nån applikation eftersom pojken inte hade nån vårmössa och jag inte hade mycket tid att fundera ut applikation.

1 kommentar:

  1. hejsan!
    du har vunnit i min giveaway!
    sänd din adress till fialottajansson[at]gmail[dot]com så ska jag skicka ett kuddfodral till dig!
    grattis och tack för att du deltog!
    s

    SvaraRadera