söndag 3 mars 2013

Läppomada


Detta var ett pyssel som pojken och jag ägnade oss förra helgen, då han höll på att tillfriskna från magsjukan. Efter två dagar inomhus kände jag för lite pyssel. Hade någon vecka tidigare handlat läppomadaingredienser från Pieni tuoksukauppa. Iden kom ursprungligen från min syster som var i behov av läppomada.
Lagom länge tog det också för att bådas tålamod, pojkens magsjuketålamod och mitt 2 dagar inomhus-tålamod, skulle räcka till. Bara att smälta ihop ingredienserna och hälla i hylsorna. Sen med hylsorna i frysen och ta ut dem efter en stund och sedan: färdigt!
Hylsorna var lite tråkiga, så tape från Tiger fick piffa upp dem. Tiger-butiken råkade jag snubbla över på en av jobbresorna till Tammerfors. Den ligger nästan mittemot järnvägsstation, så dit kommer jag nog att sticka in mig flera gånger. Mycket pyssligt, skojiga saker och sånt som man alls inte behöver.

1 kommentar: