onsdag 8 januari 2014

Det här tänker jag om sy- och pysselåret 2014

Nåja, nu kom man igång med årets utmaning, bloggalmanackan. Meningen är ju att skriva ett blogginlägg om på förhand vald rubrik. Första rubriken är den ovan.


Hmm, det jag tänker om syåret till först. Pojkens garderob svämmar emellanåt över av egensydd produktion, men också av arvegods från kusinen, så kläder har han inte brist på. Emellanåt kan det i alla fall vara roligt att sy nåt av nåt fint tyg. Det har t.o.m. börjat hända att han kommit till datorn och sagt: Mamma, katotaan kangaskauppoja! Det är kanske inte nåt man väntar sig av en fyraåring, så positivt överraskad har jag blivit av dessa gånger.  Så fast jag ska sy mera åt mig själv, kommer det nog att bli ett och annat plagg åt pojken också. Sedan har jag ju tre syskonbarn som nån gång ibland lägger in en beställning och det är ju alltid kul =) En annan sak är att jag inte ska köpa nya tyger, om jag inte måste. Lådorna är fulla av tyg, som borde sys upp först, innan det blir mer tygshopping. Tid att sy blir det knappast mer av, så jag tror jag kommer att hållas på den nivå jag är på idag. Sammanfattningsvis, sy mer åt mig själv och några enstaka plagg åt pojken och diverse beställningar av syskonbarn.


Pysselåret är nåt som jag hoppas blir mer avancerat och roligare, pojken är äldre och har (borde ha) lite mer tålamod. Pärlor ska vi åtminstone experimentera med, sedan finns det en hel del i gömmorna som jag gömt undan, för att ta fram då pojken växer. Krymp-plast finns i förrådet, fimo-massa också, så det hoppas jag att vi får möjlighet och ork att prova nångång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar