måndag 24 januari 2011

Heimlagas utmaning

Hänger med på Heimlagas utmaning http://heimlagasyblogg.blogspot.com/2011/01/ny-utmaning-ryms-det-i-hyllan.html, Ryms det i hyllan!

Jag skall inte köpa mera tyger än vad som ryms i hyllan eller garderoberna som är avsatta för tygförvaring. Om jag behöver något nytt tyg för ett specifikt projekt som skall göras inom snar framtid är det tillåtet att handla det. Men jag skall inte köpa nya tyger bara för att de är fina/billiga/kan vara bra att ha, om de inte ryms inom befintliga utrymmen för tygförvaring

Började faktiskt för nån vecka sedan då vi bestämde att kontor och syrum ska byta plats. Alltså började jag och pojken 1 år 3 mån (han plckade ur det jag plockade i) tömma skåpet på tyger och sortera. Jag handlade lådor med lock för att lägga tygerna i. I skåpet har de varit ditpressade eller i plastpåsar. Nu är de snyggt lagda i tre lådor. En för velour, en för trikå och en för mjuka tyger. Med spillet har jag inte kommit fram till hur jag ska förvara.Tillsvidare finns de i plastpåsar. Och så finns dehär projekten och tillbehören som väntar på den rätta inspirationen eller tillbehören som ska förvandlas til nåt som man inte vet av än. Vi fick också fram en soffa som varit täckt med diverse tyger och halvfärdigheter.


Platlådorna med större tygbitar. Tilll höger syns skåpet där alla tyger förr varit



här är det som ännu lämnade i soffan i väntan på att jag ska komma på nåt bra att göra med dem, diverse spill och tillbehör.


Här två hyllor som är fullpackade med tyger, både påsar och papplådor.Så dethär kanske mera är en efter-bild.

Mera efter-bilder kommer sedan då bytet mellan rummet blivit klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar