söndag 23 januari 2011

tröjor

Pojken har börjat på dagis för nån vecka sen och behövde collegetröjor.Den hamstrare jag är fanns det ju att ta av. Den gröna fick en kattapplikation i svart velour, katten hittade jag i en bok om lapparbeten. Halsringningen blev för stor, så mudden fick jag göra om en gång.


Den svarta fick en hundapplikation som jag själv ritat upp efter idér från nätet. Det svarta tyget var kanske inte så praktiskt efter en dag på dagis. Matfläckar syntes ganska bra på den... Efter att ha sytt den märkte jag att hunden liknade den från fåret shaun men utan mössa.

Den gulrandiga blev en basic-college utan nåt extra. Tyckte det skulle ha blivit för myckte med applikation och så tyckte jag tyget i sig var så snyggt!


Mönster: Meedom form 2 storlek 86

Tyg: grön college och gulrandig college från Sutinen i Härmä, svart trikå från loppis
Ps:Nån som vet om det finns nåt smidigare sätt att få in bilder på Blogger än att ta via Lägg in bild via din dator. Dessa bilder tog 15 min. att ladda ner... Mitt tålamod... Skulle bli glad om nån har tips åt en nybörjare i bloggvärlden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar