söndag 22 maj 2011

halsskydd


Då dagarna började bli lite varmare och stickade halsskydd började verka för varma, kom jag på att göra några i trikå. Trodde att tanterna på dagis kanske tycker det är bekvämare att bara dra ett över huvudet istället för att knyta skarf. Ideen kom från ett gratis mässexemplar från en yrkesskola (om det nu heter så mera?). Trikåerna är såna som jag hittade i lådorna. På ett av dem applicerade jag en fisk och skrev pojkens namn i fisken med textiltusch. Får se hur länge det hålls i tvätten. Lätta att göra, mina är 30 cm höga. Sedan sy ihop till en tub.
Efter användning kunde jag konstatera att de bli för vida så de ska sys om lite för att alls fylla sin funktion. När jag skulle fotografera hittade jag bara ett, så det får komma med på bild.
jaa, att få bilderna rättvända, det övergår mitt förstånd... Så de som läser detta får lägga huvudet på sne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar