tisdag 16 augusti 2011

kronmössa

Fast jag sytt en massa mössor åt pojken, så tycks de antingen försvinna eller bli för små. Ville prova ett nytt mönster och hittade kronmössan. AnkiMade har en bra tutorial, tror nog inte jag skulle få till det själv. Mössan är fodrad, fick tänka lite och sprätta för att få den vändsydd, men det lyckades. Nästa kronmössa ska få "vanligt" foder, urklippt som vanligt, utan kronor. Tyckte det var svårt att få kronorna i fodret att passa med yttertyget. Tyget är velour som jag fyndade på Juthbackamarknaden ifjol, har nån meter av det ännu.

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar storligen mössorna du gjort åt A & E! Jag råkade nämna att de var så fina och så fick jag veta att de var presenter av dig :)

    SvaraRadera
  2. hej,,tackar för att du ville va med i min tävling..

    SvaraRadera