måndag 15 augusti 2011

Ugglor

Första tröjan med raglanärm. Vet ej varför jag inte sytt raglanärm förr, det var ju inte svårt! Mönstret är från Ottobre, men Ottobres sybeskrivningar?... Suck, säger jag. Inte första gången jag funderat och sen gjort efter eget huvud. Kanske man borde ha den finska tidningen eller så är det bara jag som inte kan läsa beskrivningar. Men jag skulle änd säga att den blev som den skulle. Tyget är från Ohlssons tyger, jag och en kompis var till Stockholm i sommar och jag släpade henne med till Ohlssons... Detta tyg + gult aptyg och randig velour hamnade i resväskan. Det kommer att bli en till av samma uggletyg till pojkens kusin, men nån storlek större. Mudden är från tyglagret.

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du har sytt! Sitter o stickar en tröja, men det kommer nog att ta ca 10 år. Och så är jag rädd att den blir lite för liten :( Men jag har ju 4 döttrar...

    SvaraRadera