söndag 14 augusti 2011

Sommarhattar



Nu när det börjar bli lite svalare hågsar denna mamma att barnet behöver solhatt... Framgången med att sy solhatt har strandat på att hitta ett mönster jag gillat. Jag har provat rita ett eget, men det hamnaade i provbitslådan efter att brettet på solhatten blev ovalt i stället för runt... Jag gav till sist upp för att hitta det "perfekta" mönstret och bestämde mig för ett Ottobre-mönster som var gratis på deras hemsida.
Det började inte så bra eftersom jag klippte för många brett-delar och sydde ihop fel, fast jag tyckte att jag noggrannt läste instruktionerna.Nå, efter lite irritation och sprättande, sydde jag ihop solhatten och provade på sonen. Jag gillade den, så jag hittade ett favoritmönster ialla fall.
Eftersom jag hade utklippt brätten till en solhatt till, klippte jag ut "tårtbitarna " också och sydde ihop. Det blev en solhatt till mig,lite mor och son-matchning. =)Vi premiäranvände dem på sommarens första auktion och det var där jag märkte att det behövs band på pojkens hatt. Tyget är ett madrass-överdrag som jag fick av min mamma. Madrassöverdraget har funnits på våra madrasser då vi var små och min syster kände genast igen tyget då hon såg hattarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar