torsdag 1 december 2011

1.12




Kanske en julkalender skulle vara den spark i baken för att bloggen skulle
få lite liv. Sytt har jag nog gjort, men att få fotograferat och överföra
bilderna... Tjaa, kanske det kallas för lathet.

Min syster ville att jag skulle sy några mjukisbyxor åt systersonen. Det är
tydligen inte lätt att hitta mjukisbyxor på loppis åt en treåring. Dessutom har
jag tyg som borde användas så att det ryms mera "i hyllan"... =) Mönstret från
Ottobre, har sett mönstret på flera bloggar, fickorna är ju lite speciella. Blev
en rolig detalj, är annars inte mycket för detaljer och invecklade saker. Det
får inte ta för lång tid att sy något, mitt tålamod är så kort...

Tyget är från mitt tyglager, turkos collegetyg. Från loppis för en billig
penning. Mudden från mitt muddlager, har 1,5 meter kvar av den gula mudden, så
det finns av den till kommande projekt. Tyget i fickorna är från en gammal
t-skjorta, så lite återanvändning blev det också.

Ser ut på bilderna att byxbenen skulle vara olika långa, men de borde nog
vara lika långa...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar