lördag 3 december 2011

3.12




Collegetröja åt sonen. Hade lite mer tålamod då denna blev sydd, så det blev lite utsmyckning. Applikation med traktor vid linningen av frottetyg från Metsola. På bakstycket la jag ett band på samma ställe dit namnlappen blev sydd. På det viset syns det inte att det finns en lapp isydd på insidan av tröjan. Mönstret är Meedom 2, men intagna ärmar och bredd, men ändå inte Meedom 1. Tyget är collegeliknande med rutstruktur från en av mina besök i Härmä. Mudd från resårlagret. Bandet på bakstycket är från Handarbetsmässan i Seinäjoki, dit jag var med min syster i höstas.
Har annars varit lite reserverad för tyg som jag köpt i Härmä, med tanke på hur de klarar tvätt i 60 grader. Men detta tyg har faktiskt överraskat mig på ett positivt sätt. Efter några tvättar i 60 grader, har det ännu inte blivit noppigt eller blekt. Peppar, peppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar