måndag 5 december 2011

4.12

Dessa tröjor är åt systersonen. Inget mycket speciellt med dem, mönster ur Ottobre, raglanmönster. Har en tendens att klippa halsringningen för vid, så har lagt till ordentligt med sömnsmån på dessa. Hoppas bara de går över huvudet.

Trolltyget är från ikasyr. Köpte lite för snålt med det, så jag fick skarva med röd trikå i linningen för att få längd på den. Ärmarna blev också av röd trikå pga. snålheten. I mönstret var det bandkantning, men bytte det till mudd eftersom jag tycker mudd passar bättre åt mindre barn. Åtminstone pojkens ärmar har en tendens att halka över handen och irriterar honom, bättre då med muddar som hålls uppe lite bättre.


Aptyget från Ohlssons, Sverige. Märkte då jag kom hem att det fanns ett hål i tyget ganska mitt på, men fick som tur det inpssat med mönstret. Lite irriterande dock, då man väntar sig felfritt tyg för full pris... Den här tröjan fick kantband i ärmarna eftersom jag gjorde den till först och kom först senare ihåg att jag föredrar muddar. Den här fick också ligga och vila ett tag eftersom jag inte hade passande mudd/kantband. Det blev brun mudd och tycker det passar bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar