fredag 2 december 2011

2.12



Några blöjor har det blivit sytt här i höstas. Vi använder tygblöjor mest till helgerna, för de använder pappersblöjor på dagis. Jag har köpt några för att få lite exempel och få känna på dem, men de flesta har jag sytt. Vi brukar inte hinna använda alla på en helg, så det blir stopp i blöjsömnaden fast jag har några pul-bitar kvar. Får se vad jag hittar på med dem... Att sy blöjor är ganska avkopplande, inga invecklade sömmar, utan det går lite på rutin efter några stycken.
PÅ bilderna de med figurer. Tygena gillar jag och tycker själv att matchningen med innertygena lyckats. Mönstret för blöjan är från Suuri Käsityölehti, eventuellt år 2009. PUL-tygerna från Royalkestot och Sampsukka. Innertyget är college från loppis. Pojken gillar dessa blöjor, för figurerna. Dessa heter Orava-vaippa och Koira-vaippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar