onsdag 16 mars 2011

borttappad sprättare



Köpte en stuvbit av röd trikå med blommönster i somras under min tygshoippingtur till härmä. Tyget är härligt mjukt och stretchigt. Det skulle bli en t-tröja, redan i somras förstås, men tidsoptimist som jag är så blev det i helgen. Mönsret är eget avritat av en passlig t-tröja. Halsringningen belv jag missnöjd med. Provade ett annat sätt att sy i kantband, men tyget var så tunt så det drog sig. Sprättade en gång och det blev lite bättre och fick duga. Kan ha att göra med att jag intehittade min sprättare och fick sprätta trådar med sax... Antingen finns den under alla lager av tyg och saker bredvid symaskinen eller så har pojken tyckt att den ska slängas i roskis. Han är ordningsam den pojken, inte alls som sin mor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar