torsdag 17 mars 2011

stickfodral





Inspirerad av Malins Mångahanda blev det ett stickfodral. Eller ja, Malins Mångahandas var ett virknålsfodral, så exakt samma blev det inte. Idéen fick jag ia alla fall därifrån. Det blev enfärgade tyger både som foder och utanpå, så jag tyckte att det ska piffas upp lite. Yttre sidan blev dekorerad med gul tråd som jag sydde i raksöm i kringelikrokar. Det syns på den nedre bilden.
Vändsydd med band för att kunna knyta ihop det.


Jag funderade hur jag skulle märka ut fickorna med stickstorleken och kom fram till att det blir bäst med svart tusch. Fickorna sydde jag olika stora, tror jag får minska av någon ficka ännu så att de finaste stickorna inte faller ur.


Bilderna är nog av samma fodral, det är bara mina fotograferingskunskaper som inte är så bra... Den övre bilden mottsvarar verklighetens färger mera. På den nedre bilden syns mönstret som jag sydde på yttre sidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar