söndag 20 mars 2011

mössa



Detta fina möss-mönster hittade jag hos Kukikkat kuosit. Enkel, men ändå lite mer än en vanlig mössa. Sydde först en prototyp som blev t.o.m för stor åt mig. Minskade mönstret så att det skulle passa pojken och sydde ihop. Lade ännu till knytband, för han är mästare på att riva av sig mössor. Den skulle ha fått vara lite längre i nacken, men ska se först om den alls är funktionell innan jag gör en till. Yttertyget nån slags frotte med fleece på andra sidan, fodret är grön trikå av tjockare slag (interlock? ni som vet bättre med tyger?).
Tänk att det finns så vänliga människor som delar med sig av sina mönster, perfekt för mig som bara syr åt mig själv eller högst som present åt systersonen. Har följt med diskussionerna och copyright och mönster och blir alltid lika glad när jag hittar ett mönster som man får använda för eget bruk. Mitt tålamod räcker inte för att själv rita upp mönster, så det passar mig jättebra! Tack alla ni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar